Svaren på alla frågor om beställning och leverans
Frågor om våra produkter? Klicka här för den omfattande hjälpsidan.
Beställning
- Hur gör jag en beställning?
- Kan jag få min beställning levererad till en annan adress?
- Kan jag även hämta min beställning?
- Får jag ett meddelande när jag har lagt en beställning?
- Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
- Kan jag beställa en produkt som inte finns på er webbplats?
- Kan jag få rabatt om jag gör en stor beställning?
- Hur ser jag om en produkt finns i lager?
Betalning
Leverans
- Vad är leveranskostnaderna för min beställning?
- Vilka länder skickar du till?
- Sänder du till utomeuropeiska territorier?
- När kommer min beställning att levereras?
- Hur ser jag om en produkt finns i lager?
- Vem levererar min beställning?
- Vad händer om jag inte är hemma vid leveransen?
- Kan jag boka en viss leveranstid?
- Kan min beställning skickas direkt till ett postombud?
- Mitt paket har inte skannats på flera dagar?
- Mitt paket har levererats men jag har inte fått något?
Returer
Hämtning
B2B
- Hur kan jag beställa som företag eller institution?
- Kommer moms att debiteras automatiskt?
- Kan jag som företag eller institution lägga till en referens?
- Kan jag som företag eller institution få en offert?
- Kan jag som företag eller institution betala med faktura?
- Kan jag som företag eller institution också betala i efterhand med faktura?
- Kan jag som företag eller institution få rabatt om jag lägger en stor beställning?
- Jag har tappat bort min faktura, kan jag begära fakturan?
Frågor och garantier
Frågor om våra produkter? Klicka här för den omfattande hjälpsidan.
Beställning
Hur gör jag en beställning?
Lägg produkten du väljer i kundvagnen genom att klicka på knappen "Lägg till i kundvagnen". Klicka sedan på "Gå till kassan" för att betala. Ange dina uppgifter och följ stegen. Först när du klickar på knappen "Betala beställning" är din beställning slutgiltig.
Kan jag få min beställning levererad till en annan adress?
Ja, det är möjligt. Under beställningsprocessen kan du uppge en annan leveransadress när du anger dina personuppgifter. Fakturan skickas till den angivna e-postadressen. Leveransen innehåller endast produkterna (ingen faktura).
Tyvärr kan du inte lägga till ett personligt meddelande i beställningen.
Kan jag också hämta min beställning?
Ja, det är möjligt. Klicka här för våra adressuppgifter och mer information.
Får jag ett meddelande när jag har lagt en beställning?
Du får omedelbart en orderbekräftelse. Om du betalar beställningen direkt får du fakturan på samma gång. Du kommer att få leveransbekräftelsen med spårningskod när vi har överlämnat din beställning till vår transportör.
Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Så länge du inte har betalat för beställningen behöver du inte ändra eller avbryta beställningen. Gör helt enkelt en ny beställning. Den gamla beställningen avbryts automatiskt efter några dagar.
Om du vill ändra eller avbryta en betald beställning rekommenderar vi att du kontaktar kundservice så snart som möjligt.
Kan jag beställa en produkt som inte finns på er webbplats?
Om du vill beställa något som inte längre finns på vår webbplats så råder vi dig att kontakta kundservice. Då kan vi berätta om produkten snart kommer att vara tillbaka i lager.
Kan jag beställa som företag?
Det går bra! Ange bara ditt företagsnamn i utcheckningen. Är företaget beläget i EU men utanför Nederländerna? Då ska du sedan också fylla i företagets momsregistreringsnummer. Vi kommer då att ge dig en faktura för omvänd moms.
Kan jag få rabatt om jag gör en stor beställning?
Ja! Rabatten räknas automatiskt ut i varukorgen.
- 0 - 4 produkter = 0 % rabatt
- 5 - 9 produkter = 5 % rabatt
- 10 - 19 produkter = 10 % rabatt
- 20 - 29 produkter = 15 % rabatt
- 30 - 49 produkter = 20 % rabatt
- 50 - 99 produkter = 25 % rabatt
- 100+ produkter = 30 % rabatt
Varje hängmatta, hängstol och stativ räknas som en produkt. Tillbehör räknas inte men är inte undantagna från rabatten. Rabatten baseras på ordinarie försäljningspris. Kampanjer och (paket)rabatter gäller inte.
Hur ser jag om en produkt finns i lager?
Webbutiken visar alltid aktuellt lager och priser. Om det inte finns någon beställningsknapp på produktsidan finns produkten inte längre i lager.
Vi kan inte säga när produkten kommer att finnas i lager igen. Produkterna tillverkas i Sydamerika, Asien och Europa. Leveranstider är mycket svåra att förutse. Det kan ta veckor till månader. Vi rekommenderar därför att du väljer ett alternativ. Vi kan inte heller reservera produkter åt dig i förväg.
Betalning
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Beroende på vilket land du väljer kan du betala med följande betalningsmetoder:
Apple Pay: Betala säkert med din Apple-enhet.
Google Pay: Betala säkert med ditt Google-konto.
Kreditkort: Betala säkert med ditt kreditkort.
Banköverföring: Betala med banköverföring enligt instruktionerna du får via e-post.
Alma: Betala efter att du fått produkterna. 2 % avgift.
BACS: Betala säkert via din personliga bank.
Bancomat: Betala säkert via din personliga bank.
Bancontact: Säker betalning via din personliga bank.
Belfius: Säker betalning via din personliga bank.
Billie strong>: Företagsbetalning inom 30 dagar efter att du har mottagit produkterna. 2 % kostnader.
Blik: Säker betalning via din personliga bank.
EPS: Säker betalning via din personliga bank.
iDEAL: Säker betalning via din personliga bank.
KBC: Säker betalning via din personliga bank.
Klarna: Betala efter att du fått produkterna. 2 % avgift.
MyBank: Säkra betalningar via din personliga bank.
PayPal: Betala säkert med ditt PayPal-konto. 2 % avgift.
Przelewy24: Säker betalning via din personliga bank.
Riverty: Betala efter att du fått produkterna. 2 % avgift.
Satispay: Säker betalning via din personliga bank.
Swish: Säker betalning via din personliga bank.
Trustly: Säker betalning via din personliga bank.
Twint: Betala säkert via din personliga bank.
Kan jag betala efter leverans?
Konsumenter kan betala i efterhand med Klarna och Riverty. Företagskunder kan betala i efterhand med Billie.
Klarna är tillgängligt i följande länder: Belgien, Danmark, Tyskland, Finland, Frankrike, Irland, Italien, Nederländerna, Österrike, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige.
Riverty är tillgängligt i följande länder: Belgien, Tyskland, Nederländerna, Österrike.
Billie är tillgänglig i följande länder: Tyskland, Frankrike, Nederländerna, Österrike, Sverige.
Kan jag betala med postförskott?
Vi erbjuder inte postförskott. Betalning kontant till föraren vid leverans är därför inte möjlig. Välj en efterbetalningsmetod eller betala med kreditkort så att ditt köp är försäkrat.
Hur fungerar betalning med kreditkort?
I beställningsprocessen väljer du "Kreditkort" som betalningsalternativ. I nästa steg kan du ange dina kreditkortsuppgifter på en säker sida. Vi accepterar alla kreditkort.
Hur fungerar betalning via banköverföring?
Du väljer "banköverföring" i beställningsprocessen; i nästa skärm ser du betalningsspecifikationerna, som du får efter bekräftelse via e-post. Du kan nu lugnt överföra beloppet till vårt IBAN-nummer, med rätt referensnummer. Det tar vanligtvis 1-3 arbetsdagar att behandla banköverföringen.
Hur fungerar betalning med Klarnas betalningsmetod Betala senare?
Med Klarnas "Betala senare" kan du betala för din beställning efter att du har tagit emot den och beslutat att behålla den. På så sätt betalar du aldrig för det du skickar tillbaka.
Att betala med Klarna är enkelt och säkert. Betalningsuppgifterna för ditt köp kommer att listas på fakturan du får från Klarna. Du har 14 dagar på dig att betala Klarna-fakturan.
Klarna utför en datakontroll för att godkänna din begäran om att betala senare. Klarna har en strikt integritetspolicy som beskrivs i företagets integritetsmeddelande. Om din begäran om Betala senare oväntat inte godkänns kan du naturligtvis betala med någon av våra andra betalningsmetoder.
För frågor om betalning av en Klarna-faktura måste du kontakta Klarna. Det är för att du har ett avtal med Klarna. Vi kan inte se dina utestående belopp eller betalningar.
Behandlas alla betalningsmetoder lika snabbt?
Alla beställningar behandlas omedelbart efter betalning. Om du beställer och betalar före 16:00 på arbetsdagar kommer paketet att skickas samma dag.
En beställning som betalas med banköverföring tar vanligtvis 1-3 arbetsdagar. Välj en av metoderna för direktbetalning när du vill få din beställning direkt.
Leverans
Vad är leveranskostnaderna för min beställning?
⚠️ Update: Vi skickar alltid din beställning samma arbetsdag. Leveransföretagen gör också sitt yttersta. På grund av leveransföretagens enorma arbetsbelastning kan det dock uppstå en försening. Speciellt för stora lådor (hängmattestativ) bör du ta hänsyn till en fördröjning.
Skicka ett e-postmeddelande till oss om ingen leverans har skett efter 5 dagar + normal leveranstid.
Leveranstid* | Leveranskostnad* | Returkostnad* | |
1 dag | Gratis | Gratis | |
1 dag | Gratis | Gratis | |
1 dag | Gratis | Gratis | |
1–2 dagar | Gratis | Gratis | |
2 dagar | Gratis | Gratis | |
2 dagar | Gratis | Gratis | |
2-3 dagar | Gratis | Gratis | |
2-3 dagar | Gratis | Gratis | |
2-3 dagar | Gratis | Gratis | |
2-3 dagar | Gratis | Gratis | |
2-3 dagar | Gratis | Gratis | |
2-3 dagar | Gratis | Gratis | |
2-4 dagar | Gratis | Gratis | |
2-4 dagar | Gratis | Gratis | |
2-4 dagar | Gratis | Gratis | |
3–4 dagar | Gratis | Gratis | |
3–4 dagar | Gratis | Gratis | |
3–5 dagar | Gratis | Gratis | |
|
3–7 dagar | 419 kr | 419 kr |
*Leveranstid: Förmodar normal belastning för våra transportbolag.
* Fraktkostnader: Beställningar på över 300 kr har gratis frakt. Annars kostar det 79 kr.
* Returkostnader: Beställningar på över 300 kr kan returneras gratis. Annars kostar det 79 kr.
Sänder du till utomeuropeiska territorier?
Vi skickar inte till utomeuropeiska territorier eller autonoma regioner. Dessa beställningar kommer automatiskt att annulleras och krediteras av oss.
Områden som vi inte skickar till inkluderar: Martinique - Mayotte - Guadeloupe - Franska Guyana - Réunion - Saint-Martin - Jersey - Guernsey - Isle of Man - Madeira - Azorerna - Kanarieöarna - Karibiska öarna
När kommer min beställning att levereras?
Om du har slutfört din beställning och betalat på en vardag före kl. 16.00 behandlar vi din beställning samma dag och överlämnar den till transportören. För leveranstider per land, se listan ovan.
Valde du betalning via banköverföring? Då kommer din beställning att överlämnas till transportör när betalningen har tagits emot. Vanligtvis tar detta en till tre dagar.
Du får spårningsuppgifter & kod via e-post. När din beställning har skannats i det första sorteringscentret blir spårningskoden aktiv. Normalt sker detta efter 20:00 på vardagar.
Hur ser jag om en produkt finns i lager?
Lagerstatus anges på produktsidan. Om produkten inte finns i lager får du ett extra meddelande i kundvagnsskärmen.
Vad händer när jag beställer flera produkter med olika leveranstider?
Vi väntar tills beställningen är fullständig så att vi kan skicka den till dig på en gång. Om du föredrar att få en viss produkt tidigare, gör två separata beställningar.
Vem levererar min beställning?
Nästan alla leveranser utförs av DPD och GLS. De kommer att leverera din beställning under dagen till leveransadressen som du anger.
Om du har problem med leveransen, kontakta transportören direkt eller kontakta vår kundservice.
DPD / PostNord SE: Besök hemsidan, ring 0771 33 33 10
GLS / DB Schenker SE: Besök hemsidan, ring 020 22 00 45
Vad händer om jag inte är hemma vid leveransen?
Om du inte är hemma vid leveransen levererar transportören ditt paket till närmaste postombud eller kommer igen nästa dag.
Ett meddelande som lämnats i ditt e-postkonto, din brevlåda eller på spårningssidan informerar dig om vid vilket postombud ditt paket har lämnats eller att det kommer igen nästa dag.
Du ansvarar för att hämta ut ditt paket i tid hos postombudet. Om du inte hämtar paketet inom fem dagar kommer det att returneras till oss. Vi kommer då att dra av 79 kr från det belopp som ska återbetalas.
Kan jag boka en viss leveranstid?
Tyvärr är det inte möjligt för oss att boka len viss leveranstid. Vi är helt beroende av transportören och körvägen.
I de flesta fall får du veta att de kommer mellan vissa klockslag. Det är också möjligt att ge nya instruktioner vid det tillfället. Till exempel tillstånd att lämna paketet vid dörren eller leverans till ett postombud.
Om du ger ett sådant avlämningstillstånd blir du då ansvarig för paketet. Du kan inte hålla oss eller transportören ansvariga för saknade, stulna eller våta paket.
Kan min beställning skickas direkt till postombud?
Det är möjligt. Välj "Leverans till postombud" i kassan som leveransmetod. Du kommer att se en karta med postombud som ligger nära adressen du angav. Klicka på det postombud där vill hämta ut ditt paket och klicka på "Välj detta postombud". Data kommer att visas i kassaskärmen och du kan fortsätta att slutföra ordern.
Leveransadressen förblir oförändrad i vår orderbekräftelse, men postombudets adress anges på spårningssidan.
Du ansvarar för att hämta ditt paket i tid hos postombudet. Om du inte hämtar paketet inom fem dagar kommer det att returneras till oss. Vi kommer sedan att dra av 79 kr från det belopp som ska återbetalas.
Vissa postombud stänger under semesterperioderna. Det är därför möjligt att ett postombud inte längre är aktivt när avsändningen sker. Vi skickar sedan paketet automatiskt till din hemadress.
Mitt paket har inte skannats på flera dagar?
Kontrollera din e-post- och skräppostmapp för att se om transportören har bett dig om nya leveransinstruktioner.
Vi skickar alltid din beställning samma arbetsdag. Ibland skannas paketet inte samma dag, utan bara några dagar senare i destinationslandet.
Det är bra att veta att hängmattan sammanfaller med vårens topp och semesterperioden. På våren är transportörerna extra upptagna på grund av de många stora trädgårdsartiklar som beställs. Det är helt enkelt mindre utrymme i en lastbil. Även på sommaren när budchaufförerna tar sin välförtjänta semester är det krångligt för transportörerna att genomföra planeringen. Detta kan försena ditt paket.
Skicka bara ett e-postmeddelande till oss om det fortfarande inte finns någon ny skanning efter 5 dagar.
Mitt paket har levererats men jag har inte fått något?
Det händer ibland att du får ett e-postmeddelande om att paketet har levererats, men att du inte har fått något.
Officiellt måste du som mottagare alltid skriva under. I praktiken vill leverantörer ibland välja en annan lösning och skickar inte alltid detta vidare på rätt sätt.
Gå igenom följande steg:
- Kontrollera din e-post- och skräppostmapp för att se om operatören har skickat ytterligare information till dig.
- Kontrollera om paketet inte har returnerats och har levererats till oss i Nederländerna (retur).*
- Kontrollera din brevlåda efter paketet eller ett meddelande från transportören.
- Titta runt i huset för att se om paketet inte har placerats under en carport eller i ett öppet skjul.
- Fråga dina familjemedlemmar om de råkade ta emot paketet.
- Fråga dina grannar om de har fått paketet.
Om ovanstående inte är fallet, kontakta operatören först. Ofta kan de hjälpa dig direkt. Till exempel har de GPS-platsen där statusen har ändrats av leveranspersonen.
DPD / PostNord SE: Besök hemsidan, ring 0771 33 33 10
GLS / DB Schenker SE: Besök hemsidan, ring 020 22 00 45
Kan inte operatören hjälpa dig vidare? Vänligen kontakta vår kundtjänst på.
Är paketet verkligen förlorat? Då kommer transportören alltid att be dig fylla i och underteckna följande formulär så att de kan starta en officiell undersökning: nedladdningsformulär. Du kan redan nu skicka det ifyllda formuläret så att vi kan agera snabbare.
* Har paketet returnerats till oss? Vi för automatiskt tillbaka pengarna till ditt konto inom 10 dagar, du kommer att få ett mail från oss om detta. Du kan också skicka ett e-postmeddelande till oss med instruktioner för att skicka paketet igen.
Hämtning
Var är Sit&Joy belägna?
Vi ligger i Dedemsvaart. Det ligger i östra delen av Nederländerna. Vår exakta adress är:
Sit&Joy
Fahrenheitstraat 5
7701 BV Dedemsvaart
Nederländerna
Vad är era öppettider?
Vi har öppet vardagar (måndag till fredag) från kl 09:00 - 17:00.
Innan du besöker oss, var snäll och kontakta kundservice först, för ibland är vi väldigt upptagna eller tillfälligt frånvarande.
Är det möjligt att betala när man hämtar beställningen?
Ja, det går att betala kontant. Vi har ingen bankomat på plats, men du kan ta ut pengar i stadens centrum.
Kan jag även se och testa produkterna först?
Vi har inte alla våra produkter utställda. Men vi har alla hängmattor, hängstolar, ställningar och andra produkter på lager, så du kan prova nästan alla våra hängmattor och hängstolar!
Tips: kom bara och prova hängmattan om du är ordentligt utvilad. Du skulle inte vara den första som somnar i en av hängmattorna!Returer
Kan jag returnera min beställning?
Om du inte är 100 % nöjd med ditt köp kan du returnera det till oss 365 dagar efter mottagandet. Under denna period kan du returnera beställningen om den är oskadad, så nära det ursprungliga skicket som möjligt och, om möjligt, i originalförpackningen.
Produkten måste vara utan skador och inte innehålla några spår av användning. Om produkten är skadad eller används är det möjligt att du får betala fullt pris.
Du bör vika ihop en hängmatta eller hängstol snyggt och lägga den i förvaringspåsen om sådan finns. Du fick produkten snyggt, vi vill ha den snyggt tillbaka också. Om vi själva måste vika ihop hängmattan eller hängstolen och/eller lägga den i förvaringspåsen debiterar vi 10 €. Om produkten är smutsig debiterar vi 50 % av detaljhandelspriset.
Kan jag byta min beställning mot en annan produkt?
Tyvärr är det inte möjligt. Vi återbetalar alltid beloppet.
Vill du få en annan produkt med en gång? Beställ och betala då den nya produkten direkt i vår webbshop.
Vad är returkostnaderna?
0 kr returkostnader för order över 300 kr*
79 kr returkostnader för beställningar under 300 kr*
Vid en retur av en del av de köpta produkterna kommer vi att debitera dig för returkostnaderna om det totala beloppet för produkterna som behålls efter returen är mindre än 300 kr.
* De ovan nämnda returkostnaderna gäller endast om du följer vårt returprocedur som anges under "Hur returnerar jag min beställning?". Returetiketten kan skapas gratis, vi drar av ovanstående kostnader från beloppet som ska återbetalas.
Om du på eget initiativ returnerar en produkt till vår returadress får du själv stå för de direkta kostnaderna för att returnera produkten.
Kan jag returnera min beställning när som helst?
Du har en betänketid för returnering på 365 dagar med oss. När du har meddelat att du vill avbryta ditt köp har du fortfarande 14 dagar på dig att returnera produkten. Du räknas som i tid om du returnerar varorna innan den 14-dagarsperioden har gått ut.
Din betänketid går ut 365 dagar efter den dag då du eller en av dig utsedd tredje part (inte transportören) fysiskt har mottagit produkten. Rätten till återbetalning upphör efter 365 dagar, varefter garantiperioden på ett år träder i kraft.
Produkten måste vara utan skador och inte ha några spår av användning. Om produkten är skadad eller används är det möjligt att du får betala fullt pris.
Du bör vika ihop en hängmatta eller hängstol snyggt och lägga den i förvaringspåsen om sådan finns. Du fick produkten snyggt, vi vill ha den snyggt tillbaka också. Om vi själva måste vika ihop hängmattan eller hängstolen och/eller lägga den i förvaringspåsen debiterar vi 10 €. Om produkten är smutsig debiterar vi 50 % av detaljhandelspriset.
Hur returnerar jag min beställning?
Du kan begära en returetikett via länken nedan:
EU-länder: Begär en EU-returetikett.
Storbritannien: Begär en UK-returetikett.
Schweiz: Begär en CH-returetikett.
Returnerar du en försändelse från Schweiz? Fäst både returetiketten och tulldokumenten (3x) på utsidan av paketet.
Se till att du förpackar försändelsen säkert: du är juridiskt ansvarig för returförsändelsen och dess förpackning. Använd därför robust förpackning och tillräckligt med tejp. Om produkten inte har förpackats väl kan skador uppstå. Om vi inte kan sälja produkten som ny är det möjligt att vi debiterar dig.
Kan postombud vägra att ta emot min retur?
Alla postombud accepterar inte stora paket. Om du vill returnera ett stort paket med vår returlösning och det vägras av postombud måste du hitta ett annat postombud.
Vår erfarenhet är att detta nästan aldrig händer, bara ibland när våra största hängmatteställningar returneras.
Du kan alltid välja att lämna tillbaka ett sådant paket på eget initiativ. De direkta kostnaderna för att returnera paketet kommer du dock få stå för själv.
Kan ni hämta returen från mitt hem?
Det är vanligtvis möjligt men vi tar ut en avgift för denna tjänst. Den minsta avgiften för det blir € 14, men det beror på storleken på paketen. Begär en upphämtning.
Hur returnerar jag en Amazon-beställning?
Logga in på ditt Amazon-konto och registrera din retur. Vi kan inte behandla din retur om den inte är registrerad via Amazon. Du måste alltid följa Amazons returpolicy. Detta kan innebära olika villkor eller högre returkostnader.
Hur snabbt kommer min retur att behandlas?
När du returnerar en produkt hanteras och behandlas ärendet inom 5 arbetsdagar. Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss när vi har behandlat returen. Det totala inköpspriset, inklusive eventuella fraktkostnader för spedition, återbetalas till ditt kontonummer så snart som möjligt och senast 14 kalenderdagar efter avbruten beställning. Om du bara returnerar en del av din beställning återbetalas inte kostnaderna för leverans.
Vi betalar tillbaka dig med samma betalningsmetod som du gjorde den ursprungliga transaktionen med, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat; i vilket fall som helst kommer vi inte att lägga till några avgifter för den återbetalningen. Vi kan vänta med återbetalning tills vi har fått tillbaka varan, eller tills du har visat att du har returnerat varan, beroende på vad som inträffar först.
För att utnyttja ångerrätten måste du informera oss skriftligen, per post, fax eller e-post för att häva avtalet. För detta ändamål kan du använda EU:s ångerrättsformulär (PDF), men det är inte nödvändigt. Att istället använda länkarna ovan blir enklare och snabbare. Om du använder dig av ångerrättsprocessen måste du skicka produkten inom 14 dagar till vår returadress.
B2B
Hur kan jag beställa som företag eller institution?
Ange ditt företagsnamn i kassan, betala med en betalningsmetod så får du fakturan från oss.
Kommer moms att debiteras automatiskt?
Är företaget baserat i EU men utanför Nederländerna? Ange då även momsnummer. Momsen flyttas sedan automatiskt i kassan. Du kommer att få en faktura på vilken momsen har omvänts.
Vi kan inte ändra fakturan i efterhand. Vi kan inte heller överföra momsen i efterhand. Du bör därför noggrant kontrollera alla detaljer i kassan.
Kan jag som företag eller institution lägga till en referens?
Om en referens ska anges på fakturan ska du ange detta i ett fält vid kassan. Till exempel efter företagsnamnet eller till efternamnet.
Kan jag få en offert som företag eller institution?
Alla rabatter läggs automatiskt till i kundvagnen. Så du ser direkt vad de totala kostnaderna är och om produkterna finns i lager. Vi ger inga andra rabatter. Läs mer om rabatter här.
Om du behöver en offert som PDF, gör följande: Lägg först beställningen via hemsidan. Välj som betalningsmetod "Banköverföring".
Du kommer omedelbart att få en orderbekräftelse via e-post. E-postmeddelandet innehåller även orderbekräftelsen som PDF. Använd denna PDF som ett citat.
När offerten har godkänts av dig kan du lägga beställningen igen och betala direkt. Eller betala via betalningsuppgifterna som har skickats till dig i ett separat mejl. Efter betalning får du automatiskt fakturan.
Avbryta offert? Beställningen avbryts automatiskt efter 14 dagar om betalning inte görs.
Kan jag som företag eller institution betala med faktura?
Behöver din administration fakturan först innan beställningen kan betalas? Då har vi följande lösning.
Lägg först beställningen via webbplatsen. Välj "Banköverföring" som betalningsmetod.
Du kommer omedelbart att få en orderbekräftelse via e-post. Svara på denna orderbekräftelse med kommentaren att du vill ha fakturan först.
Vi skickar fakturan via e-post med vårt bankkontonummer (IBAN) inom 1 arbetsdag.
Vi skickar beställningen efter att vi har mottagit betalningen. Vi kollar detta en gång i veckan. Du kan skicka oss ett betalningsbevis för att påskynda detta.
Obs: Du kommer att få en betalningsförfrågan från vår betalningsleverantör Mollie för beställningen du har lagt. Du kan ignorera den här. Vi avbryter beställningen du lagt och skapar en ny beställning med en ny faktura.
Kan jag som företag eller institution också betala i efterhand med faktura?
Det är inte möjligt. Beställningen måste betalas i sin helhet innan den skickas.
Kan jag som företag eller institution få rabatt om jag lägger en stor beställning?
Klicka här för svaret på denna fråga.
Jag har tappat bort min faktura, kan jag begära fakturan?
Fakturan skickas via e-post direkt efter betalning. Sök på "Sit&Joy" eller på "Tropilex B.V." i din egen brevlåda för att leta upp fakturan.
Hittades inte? Du kan själv begära fakturan via denna länk. Du kan bara begära fakturan från densamma webbplats + språk som beställningen gjordes på.
Vi kan inte e-posta fakturan igen. Du måste använda länken ovan.
Frågor och garantier
Min beställning är ofullständig, vad ska jag göra?
Kontrollera igen om du redan har packat upp allt. Små föremål kan ligga kvar i förpackningen.
Stora produkter levereras i två delar. Det händer ofta att det ena paketet kommer tidigare än det andra. Kontrollera därför din e-post om du inte har fått spår och spår från oss två gånger.
Har du kontrollerat allt och saknas det fortfarande delar? Vänligen kontakta kundtjänst direkt och meddela oss även om kartongen eller fraktväskan är skadad eller öppnad.
Lägg alltid till bilder på hur du tog emot beställningen. På så sätt kan vi hjälpa dig snabbare och mer effektivt.
Obs: du måste kontrollera om du har fått allt inom 5 arbetsdagar efter mottagandet. Därefter kan vi inte längre skicka produkter eller delar gratis. Alla separata delar och tillbehör kan enkelt beställas via vår hemsida.
Min beställning är skadad, vad ska jag göra?
Ta foton av den fortfarande oöppnade förpackningen och sedan på de skadade föremålen omedelbart! Skicka bilderna till vår kundtjänst så löser vi problemet åt dig.< /p>
Vi kommer alltid att be dig om bilder först för att kunna erbjuda en bättre lösning.
Obs: Du måste kontrollera om produkten är i gott skick inom 5 arbetsdagar efter mottagandet. Därefter kan vi inte längre skicka produkter eller delar gratis. Alla separata delar och tillbehör kan enkelt beställas via vår hemsida.
Var kan jag skicka klagomål?
Har du ett klagomål om en viss produkt, om våra tjänster eller om leveransen av din beställning? Vi har ett annat förfarande för rapportering av klagomål (eller defekter) än för returnering. Vi ber dig att informera oss om klagomålet så snart som möjligt. Detta kan göras per telefon eller via e-post. Gå till vår kundservice för våra kontaktuppgifter och öppettider.
Vi besvarar ditt klagomål inom 14 dagar och löser problemet så snart som möjligt, i samråd med dig. Om du informerar oss om ditt klagomål via e-post ber vi dig ange ditt beställningsnummer och telefonnummer (ange vilka tider du kan nås om så behövs) så att vi kan kontakta dig. Vi har en maximal svarstid på 5 arbetsdagar.
Om det inlämnade klagomålet inte kan lösas på ett tillfredsställande sätt kan du skicka klagomål- eller tvistärenden till nederländska tvistlösningskommittén Thuiswinkel på: www.sgc.nl. Eller EU:s tvistlösningskommitté via ec.europa.eu/consumers/odr.
Hur lång är garantitiden?
Vi har ett års garanti på alla dina köp hos Sit&Joy!
Denna tilläggsgaranti gäller utan att det påverkar dina lagstadgade rättigheter som konsument. Rättslig garanti innebär att en produkt är eller måste göra vad konsumenten rimligen kan förvänta sig.
Vilka certifieringsmärkningar är ni anslutna till?
Vi samarbetar med olika organisationer för att garantera den bästa kvaliteten på våra tjänster och produkter.
Vi är därför anslutna till följande kvalitetsmärkningar.
Endast produkter som är märkta som sådana på denna webbplats är FSC®-, GOTS®- eller OEKO-TEX®-auktoriserade.
Vad är er kontaktinformation?
Om du vill komma i kontakt med oss kan du skicka e-post till info@sitandjoy.se eller ring +46 (0)10 7502 638 (lokala telefonipriser).Vi är tillgängliga för dig på vardagar från 09:00 - 17:00.